عرشه استخر

استخر یا استخر آبگرم به سرعت از یک استاندارد تکامل یافته است سازه های چوبی و شکاف های سطح مستقیم به سازندهای سنگی پیچیده و چشمگیر، integrra] سازه های کوهنوردی ، اسلایدها و گودال های آتش نشانی. انها همچنین به طور فزاینده مناطق سالن پوشیده را با آنها درگیر کنید تلویزیون و شومینه ، کاملا در فضای باز آشپزخانه ها ، میله های مرطوب ، و ناهار خوری ها و خدمات کامل خانه های استخر و مخازن نگهداری تجهیزات.

استخر یا استخر آبگرم (یا فقط "عرشه") بیشتر به آن اشاره دارد به طراحی و عملکرد آن از هر ساختمان خاص مواد در حالی که یک "عرشه" در ساخت و ساز دیگر زمینه ممکن است به طور دقیق تر یک قاب چوب را تعریف کند و ساختار بیرون زده از خانه ، a استخر یا عرشه آبگرم هر سطح مسطح و مناسب است نزدیک و لبه های استخر.

به طور سنتی ، عرشه کل استخر را احاطه کرده است یا آبگرم ، یک سطح امن و راحت برای خروج و ورود به آب و تمیز کردن استخر یا آبگرم فراهم می کند. طراحی و ساخته شده حداقل برابر با اندازه استخر ، عرشه همچنین به عنوان یک بافر بین آب عمل می کند و هر مکان محوطه سازی ، به حفظ خاک و بقایای استخر یا آبگرم.

اخیرا ، به ویژه با افزایش محبوبیت طراحی استخر "طبیعی" ، ویژگی های آب ، و لبه های بینهایت ، عرشه فقط کسری را شامل می شود از استخر یا محیط آبگرم. نتیجه مطمئناً است استخرها و استراحتگاه های دراماتیک تر ، اما یکی دسترسی به نظافت نیز دشوارتر است کارها در هر صورت ، عرشه استخر معمولاً وجود دارد مقابله ، یا یک ماده لبه محیط، که کمی است بر روی آب cantilevered شده و یا به طرف آن شستشو دهید استخر یا آبگرم.

علاوه بر تهیه یک دسته مطمئن و سطح غیر لغزنده برای شناگران و شستشو دهنده ها ، مقابله معمولاً کمی از فاصله دور شیب می خورد لبه برای کمک به خارج کردن خاک و زباله ها از آب. مواد مقابله مرسوم شامل مواردی از قبیل است سنگفرش های بتونی قالب های مختلفی به پایان رسید و به پایان رسید اشکال ، اندازه ، سبک و رنگهای روشن برای تکمیل دکوراسیون کلی استخر یا آبگرم و اطراف آن ویژگی های معماری مواد سنگ جامد همچنین برای مقابله استفاده می شود اما باید مورد استفاده قرار گیرد طرف آب برای ایجاد یک لبه ایمن و صاف.

مقابله توسط (و پنهان) پشتیبانی می شود تیر باند استخر بتونی و ساختار a استخر روکش شده با وینیل (دومی که به پایه های بتونی احتیاج دارد) برای پشتیبانی از مقابله یا عرشه). در هر دو مورد ، مقابله مانع از عقب ماندن آب و ایجاد فشار می شود در پشت استخر یا پوسته آبگرم. برای کاهش این احتمال حتی بیشتر ، لبه عقب مقابله همچنین ممکن است یک آبکش نصب شده بین آن و مابقی عرشه برای گرفتن و ریختن آب وجود داشته باشد هنگام استفاده از استخر یا آبگرم اسپری می شود.

برای پوسته های فایبرگلاس در زمین ، لبه گسترده ای که شبیه سازی می کند مواد مقابله ای درون قالب ساخته شده است. با شروع طراحی سنتی استخر و آبگرم ، با این حال ، استفاده (یا حداقل نگاه) از آن را نیز انجام می دهد مقابله و عرشه کلی. برخی از مواد عرشه هستند به سادگی به لبه حمل می شود ، جداگانه ای را از بین می برد مواد مقابله ای، در حالی که لبه های بینهایت ، تزئینی سازندهای سنگی ، و سایر محوطه سازی ها نیز جایگزین می شوند طرح ها و مواد معمولی مقابله یا نه ، عرشه را می توان از هر عدد ساخت از مواد ، از چوب گرفته تا ریخته بتن و کارهای سنگی - انتخاب و طراحی که مانند آن است استخر یا آبگرم خود به چندین عامل بستگی دارد ، نه حداقل آن دوام و نگهداری است.

چوب جامد به عنوان مثال ، تخته های عرشه باید تحت درمان قرار گیرند حداقل یک بار در سال با یک پوشش ضد آب یا درزگیر ، در حالی که یک عرشه سنگ فرش باید به همان اندازه صاف و یکدست استراحت کند تا حد امکان برای به حداقل رساندن لبه های تیز. عرشه های بتونی ریخته شده ، آجری یا سنگفرش ها هستند مطمئناً ساده ترین حفظ.

در ضمن ، به طور فزاینده کامپوزیت مهندسی شده و رزین چوب مصالح ساختمانی چوب نیاز به سیلانت آب را از بین می برد و سالها عملکرد قابل اطمینان را می دهد حتی در مرطوب ترین شرایط، آنها را جایگزین مشخص. عرشه علاوه بر اهداف کاربردی خود ، می تواند با سایه های پوشیده شده از سایه پوشیده شده و پیشرفته شوید و مراکز استراحت ، غذاخوری و آشپزی در فضای باز ، مزارع ، وسایل سبک و شاید یک حمام در فضای باز غرفه ، چشمه یا باغ آب پاش یا گودال آتش نشانی.

محوطه سازی استخر

محوطه سازی که دقیقا تا لبه ی آن اجرا می شود استخر ، یا در بعضی موارد در واقع به درون حمله می کند آب ، در حال تبدیل شدن به یک گزینه طراحی محبوب است. علاوه بر این برای کمک به دستیابی به سبک هایی که تکرار طبیعی هستند تنظیمات ، مانند حوضچه جنگلی یا واحه بیابانی، درختان و گلها در گیاهان زراعی ساخته شده در داخل گلزار قرار گرفته اند پوسته استخر لبه ها را حتی بیشتر تار می کند.

مشکل قرار دادن گیاهان بسیار نزدیک به آن آب ، البته ، این است که اندازه گیری بیشتری از آن را دعوت می کند خاک و زباله های داخل استخر یا آبگرم ، مالیات تمیز کردن خود را و کارهای نگهداری و همچنین استخر یا سیستم تصفیه آبگرم حتی بیشتر از حد معمول.

گیاهان همچنین نیاز به مراقبت ، از آب دادن به لقاح و هرس ، که می تواند بر استخر یا آبگرم تأثیر منفی بگذارد کیفیت آب و تعادل شیمیایی. برای آن دسته از دارندگان استخر به اندازه کافی پولدار که می توانند هزینه کنند تمیز کردن استخر و / یا خدمات محوطه سازی یا مراقبت از حیاط، نتیجه ممکن است قیمت نسبتاً کمی برای پرداخت باشد از زیبایی و درام. اما در صورت غفلت ، استخر یا عملکرد سیستم اسپا و هزینه ای که برای نگه داری هر دو وجود دارد گیاهان سالم و آب تمیز و متعادل است می تواند در معرض خطر قرار بگیرد و منجر به تعمیرات پر هزینه جایگزینی.

مقاله های زیر نیز می تواند جذاب باشد:

http://pool-equipement.blog.ir/post/پمپ-تصفیه-استخر-چگونه-کار-می-کند

http://pool-equipement.blog.ir/post/استخر-تجهیز