یک فیلتر شنی آب را در بالای فیلتر صاف می کند ظرف، که پر از شن است. آب کشیده می شود
به سمت پایین از طریق شن و ماسه ، ذرات ذره را در بالای قسمت به دام می اندازیم لایه ماسه ای آب فیلتر شده از داخل پمپ می شود

کف مخزن کارتریج های فیلتر بزرگ برای استخر ها متداول است با استخرهای کوچکتر ، معمولاً از گونه های فوق زمینی. آنها به طور فزاینده ای حتی بیشتر بزرگتر می شوند استخرها ، با این حال.
یک فیلتر آبگرم به طور معمول در درگاه ورودی آب واقع شده است آبگرم اندازه کارتریج فیلتر بسیار متفاوت است. کارتریج ها بارها قابل تمیز کردن و استفاده مجدد است.
یک فیلتر DE شبیه به فیلتر شنی است ، اما به جای آن ماسه را ماسه می زند از یک ماده معدنی چسبنده و سفید (زمین مادون دریایی) استفاده می کند درون یک ظرف پارچه ای درون ظرف فیلتر جمع می شود.
شبکه های پارچه ای روکش دار می توانند ظریف تر از بین بروند و از بین بروند ذرات از ماسه.
بسیاری از اطلاعات مهم در مورد فیلتر ماسه شما روی برچسب چاپ می شود ، از جمله انواع ماسه رسانه ای که ممکن است از آنها  استفاده کنید و میزان شن مورد نیاز است.

 

پیچ بهار را که باند فولادی را تضمین می کند ، جدا کنید در وسط مخزن DE سفت شده است. حذف کنید باند ، محل اتصال لوله کشی را جدا کرده و از بالا بلند کنید.

با بلند کردن دستگاه ، شبکه رسانه DE را از مخزن جدا کنید دستگیره

مواد DE از سوراخ های موجود در داخل عبور نمی کند پارچه فیلتر درعوض ، به قسمت بیرونی شبکه می چسبد. آی تی
می تواند کاملاً آشفته به نظر برسد. توصیه می شود که دیاتومه شبکه فیلتر حداقل دو بار در سال پاک و تمیز شود.

شبکه فیلتر را بر روی یک تارپ قرار دهید و با شلنگ آن را اسپری کنید و نازل اسپری کنید تا به همان اندازه مواد جدا شود
تو می توانی. پس از حذف مواد ، هر فیلتر را بازرسی کنید برای اشک یا آسیب های دیگری که DE جدید را ممکن می کند
مواد عبور از طریق. اگر خسارت دیدید ، جایگزین کنید شبکه فیلتر اگر اینطور نیست ، تمیز کردن را ادامه دهید.

برای تمیز کردن رسوبات گریس ، آهک و مواد معدنی خاص از صافی ، آن را در حمام تمیز کردن فیلتر خیس کنید. 30 گالن سطل زباله می تواند یک ظرف مناسب برای خیساندن شبکه فیلتر باشد. قوطی آشغال را با آب پر کرده و در فیلتر گرانول مخلوط کنید تمیز کننده با توجه به دستورالعمل های سازنده.

صافی را زیر آب بگیرید و بگذارید یک شبه خیس شود.

واشر را که بین دو نیمه قرار گرفته تمیز کنید مخزن ، با استفاده از آب گرم. همچنین لبه مخزن را تمیز کنید کاملا بپوشانید واشر را در قسمت بالای مخزن تعویض کنید.

پلاگین تخلیه مخزن را جدا کرده و فیلتر را شیلنگ بزنید مخزن و لوله کشی هرگونه سرسختی را خرد کنید مواد با برس قلم مو محکم  با تمیز کردن فیلتر تمیز داخل مخزن دیاتومه آستین لوله آب در شبکه فیلتر به طور تمیز روی قسمت داخلی قرار می گیرد لوله عمودی آب در قسمت مخزن.

باند را که دو نیمه از آن را محکم می کند ، محکم کنید فیلتر باند را به آرامی با مالچ لاستیکی همانطور که هستید ، رپ کنید سفت شوید تا مطمئن شوید که لگد نزده و تمیز می کند اتصال با محفظه فیلتر.

 

به این ترتیب ، می توانید کارتریج فیلتر را خشک کنید و روغن های شسته شده و سایر مواد زائد را آسان تر می کنند تمیز و آماده برای چرخه بعدی تمیز کردن. نزولی اصلی فیلترهای کارتریج این است که الف دوم یا کارتریج فیلتر جایگزینی گرانتر از یک کیسه DE یا شن و ماسه با استخر است.
فیلترهای کارتریج نیز سریعتر کثیف تر شده و نیاز به تعداد بیشتری دارند چرخه تمیز کردن از دو نوع فیلتر دیگر - aپردازش خود را که مالیات بر اثربخشی رسانه است.
پس از حدود 4 یا 5 تمیز کردن ، ممکن است رسانه باشد خسته شده و نیاز به تعویض با کارتریج جدید دارید. تصفیه ضعیف ضعیف است (همانطور که مشهود است یا آب ابری یا استفاده از مواد شیمیایی بیشتری برای تمیز کردن و متعادل نگه داشتن آن) بدون قابل توجهی افزایش فشار نشان می دهد که آب به سادگی است عبور آزادانه از رسانه فیلتر بدون گرفتن بیشتر ذرات آوار و در نتیجه ، باید تعویض شود ، نه فقط تمیز شود.
فیلترهای کارتریج به دلیل اندازه کوچکتر، اثر بخشی تصفیه و فرآیند تمیز کردن نسبتا ساده ، سیستم اصلی قابل حمل هستند.


آبگرم؛ به همین دلایل و چون وجود ندارد برای مدیریت یا دفع صحیح زباله های شسته شده ، شبکه های کارتریج کمی بزرگتر و پیچیده تر هستند برای استخرهای بزرگ به طور فزاینده ای محبوب می شود ، همچنین.