استخر تجهیز کجاست و کار آن چیست؟

استخر تجهیز عبارت است از کلیه وسایل استخر و ابزارهای مورد نیاز برای داشتن یک تجربه شنای خوب و سالم.

استخر تجهیز - کلیه لوازم و تجهیزات استخر

از جمله این تجهیزات و لوازم استخر می توان به وسایلی همچون پمپ تصفیه استخر، فیلتر استخر (که به آن فیلتر شنی نیز می گویند)، تجهیزات گندزدایی و لوازم موتورخانه استخر برای گرمایش آب استخر.

در اینجا می  خواهیم به تفصیل هر یک را بحث کنیم و دانش هایی در مورد هر کدام را ارایه دهیم بنابراین تا آخر این مطالب با ما باشید.

تجهیزات استخر چه وسایلی را شامل می شود

ابزار زیادی در ذیل این عنوان می گنجد که در بالا به برخی از آنها اشاره کردیم اما می خواهیم قدری با تعمق بیشتری به این موضوع بپردازیم.

تجهیزات استخر را اگر تحت عنوان تجهیزات تصفیه استخر دنبال کنیم می توانیم به سه دسته تقسیم کنیم:

تجهیزات تصفیه استخر

تجهیزات گندزدایی استخر

تجهیزات گرمایش استخر

که هر کدام از این عناوین دارای ابزارهای خاصی هستند و هر کدام کار ویژه ای برای استخر ما انجام می دهند. برخی از این وسایل ضروری بوده و استخر بدون آنها استخر نیست.

 

تجهیزات تصفیه استخر

دو ابزار این دسته فیلتر استخر و پمپ استخر است. فیلتر استخر را فیلتر شنی نیز می گویند زیرا امروزه اکثر فیلترهای استخر از نوع فیلتر شنی هستند و از شن سیلیس برای تصفیه آب  استخر استفاده می کنند.

پمپ استخر نیز از نوع پمپ سانتریفیوژ با سبد استرینر است که خود دارای ساختار به خصوصی بوده و آن را نمیتوان در سایر کاربری های پمپ استفاده کرد.

همچنین نمی توان از پمپ های غیر استخری از جمله پمپ بوستر و پمپ آب خانگی و کشاورزی برای تصفیه استخر استفاده کرد.

این موضوع دلایل مخصوصی دارد از جمل اینکه جنس بدنه پمپ استخری از نوع فایبرگلاس بوده که کمترین خوردگی را در مقابل آب استخر دارد.

از پمپ استخر همیشه با عنوان قلب تصفیه خانه استخر یاد می شود زیرا همچون قلبی تپنده در سیستم تصفیه خانه استخر عمل می کند و مزایای زیادی دارد.

دومین عنصر تصفیه فیزیکی استخر فیلتر شنی است. این دستگاه در دل خود دارای شن سیلیس است که زباله ها و ناخالصی های ریز آب در درون خود گیر می اندازد و اجازه عبور آنها به داخل استخر را نمی دهد.

از بهترین برندهای فیلتر شنی می توان به فیلتر های ساخت شرکت کریپسول اسپانیا و لسوئیم چین اشاره کرد.

تجهیزات گندزدایی استخر

به این مرحله تصفیه شیمیکال استخر نیز می گویند زیرا موارد بسیار ریز را از آب استخر می زدایند. از جمله این مواد ریز می توان به چربی ها و آنواع میکروب ها اشاره کرد.

به تصفیه شیمیکال گندزدایی استخر می گویند. گندزدایی استخر به چند طریق ممکن است: کلر زنی، استفاده از دستگاه یووی و یا ترکیب این دو.

اگر استخر از ترکیبی از این دو برای تصفیه گندزدایی استفاده کند بهترین گیفیت آب را نظر سلامت خواهد داشت. هزینه های گندزدایی استخر از نظر سلامتی بسیار با صرفه بوده زیرا با این موضوع نمی توان شوخی کرد.

دستگاه یووی کار گندزدایی استخر را با استفاده از اشعه های مخصوص انجام می دهد.پ

برای کلر زدن به آب استخر نیز از دستگاه هایی نظیر کلرزن نمکی و کلرزن خطی و یا قصر کلر به همراه ظرف آن استفاده می شود.

همگی این دستگاه ها توسط استخر تجهیز در بهترین برندها قابل تامین است.

تجهیزات گرمایش استخر

برای گرمایش استخر از دستگاه های گرمایشی مختلفی می توان استفاده کرد از جمله مهمترین آنها می توان به دیگ موتورخانه و پکیج دیواری  و زمینی اشاره کرد.

پکیج دیواری را بسیار کم استفاده می کنند زیرا امروزه ابعاد استخرها زیاد بوده و پکیج دیواری جوابگوی ظرفیت حرارتی مورد نیاز استخر نیست. پکیج زمینی برای این کاربری گزنیه مناسب تری است.

البته این نکته نیز نباید فراموش شود که اگر ظرفیت حرارتی مورد نیاز استخر از یک حجم مشخصی فراتر رود باید سراغ دیگ موتورخانه همچون دیگ های چدنی و فولادی رفت.

تمامی تجهیزات گرمایشی موتورخانه استخر توسط استخر تجهیز قابل تامین است کافی است در این زمینه مشاوره تخصصی را از ما دریافت کنید.

تجهیزات غیر تصفیه استخر

تجهیزاتی نیز خارج از تصفیه استخر وجود دارد که از جمله آنها می توان به تجهیزات شیرجه و نردبان و آب نما اشاره کرد که همه اینها جنبه زیبایی و راحتی دارند و استخر بدون آنها نیز می تواند استخر باشد.

در واقع با این وسایل می توانیم استخر بهتری داشته باشیم اما بدون تجهیزات تصفیه استخرف استخر ما استخر نخواهد بود بلکه بیشتر به یک حوضچه سیمانی می ماند که استفاده از آن منجر به بیماری های خطرناکی خواهد شد.

پس در صورتی که علاقه مند به داشتن یک استخر زیبا و مجهز به تجهیزات مناسب برای تصفیه آب آن هستید می توانید به استخر تجهیز مراجعه کرده و از کارشناسان ما مشاوره های تخصصی در زمینه تصفیه استخر و بستن موتورخانه گرمایش آن دریافت کنید.

استخر تجهیز

چگونه می توان از استخر تجهیز استفاده کرد؟

در حال حاضر استخر تجهیز تنها یک وبلاگ است اما تیمی مجرب و با تخصص فنی زیادی در پشت آن حاضر می باشد که به خوبی پاسخ گوی تامین نیازهای علاقه مندان به لوازم استخری است.

محاسبات استخر تجهیز

مجاسبات تخصصی استخر تجهیز می تواند در بسیاری جهات راهگشا باشد. اگر به عنوان مثال ظرفیت پمپ استخر به خوبی محاسبه نشود ممکن است کاربر استخر مجبور به هزینه مجدد برای خرید پمپ استخر شود.

زیرا در محاسبه پمپ استخر یک نکته اساسی وجود دارد آن هم سازگاری دبی پمپ با فیلتر است زیرا اگر فشار آب از حدی فراتر باشد ممکن است فیلتر شنی دچار ترکیدگی گردد.

بنابراین در محاسبه لوازم استخری بسیار مراقب باشید. برای محسابه انواع پمپ استخری و فیلتر شنی، کلرزن های نمکی و خطی، دستگاه یووی، مبدل استخر، دیگ و پکیج استخری می توانید کار را به کارشناسان استخر تجهیز بسپارید. این کار برای ما بسیار آسان است.