چند نوع فیلتر تصفیه استخر داریم؟


یکی دیگر از اجزای اساسی مجموعه تجهیزات استخر یا اسپا یا بسته اسکی ، فیلتر است. بیشتر اوقات فیلتر است یک وسیله ساده با چند قسمت متحرک است (برخلاف دستگاه موتور پمپ) ، اما این عملکرد مهم را انجام می دهد از بین بردن ناخالصی ها و ذرات میکروسکوپی در بنابراین آب قبل از بازگشت به کشتی کاهش هزینه و زمان به تعادل و تمیز کردن آب با مواد شیمیایی و ضد عفونی کننده.


سه نوع فیلتر اصلی برای استخرها وجود دارد زمین فضایی مایع (DE) ، ماسه و کارتریج - اما هرکدام تقریبا یکسان هستند عملکرد: آب پمپ در فیلتر جریان می یابد ، جایی که از طریق یک ماده (به نام فیلتر فیلتر) تفت داده می شود تا ناخالصی ها و ذرات دبیلل را از بین ببرد قبل از اینکه آب تمیز یا فیلتر شده ادامه یابد وارد سیستم ، در نهایت به استخر بازگشت یا آبگرم تفاوت اصلی بین این سه نوع است رسانه فیلتر مربوطه هر کدام جوانب مثبت خود را دارند منفی ، از کارهای تعمیر و نگهداری و جایگزینی ضایعات آب ، اثربخشی و عمر طراحی.

خوب خبرها حاکی از آن است که ، اکثر دستگاه های فیلتر در یک مجموعه تجهیزات قابل تعویض هستند. اگر یکی از شما برای اینکه استخر موجود یا جدید به دلخواه شما نباشد ، می توانید آن را برای یکی از دو نوع دیگر بویژه تغییر دهید اگر قصد دارید کل سیستم را در بعضی موارد ارتقا دهید اشاره به استفاده از فناوری جدید و بهتر بهره وری انرژی. البته به یاد داشته باشید که چیز  جدیدی است یا جزء جایگزین شده ، از جمله فیلتر ، ممکن است کل محاسبه دینامیکی سر سیستم را تغییر دهد ،
و بنابراین شاید اندازه پمپ موتور.
صرف نظر از نوع فیلتر را انتخاب می کنید یا برای استخر خود به ارث ببرید ، قرار دادن مخزن در آن تجهیزات همیشه بعد از پمپ موتور ، همچنین روی یک سطح بالاتر از سطح زمین ، لنگر انداخته ، و به راحتی برای سرویس ، تعمیر ، تمیز کردن منظم و نگهداری با پاکسازی کافی در اطراف قابل دسترسی است اجازه می دهد گردش هوا کافی باشد.

باید باشد تا حد امکان به پمپ موتور نزدیک باشد مقاومت (یا ریزش سر) را به حداقل برسانید. اندازه مورد نیاز مخزن فیلتر ، مانند اندازه آن پمپ موتور به چندین عامل بستگی دارد ، از جمله رسانه فیلتر انتخاب شده؛ اندازه فیلتر و رسانه ها ، به نوبه خود ، در  کل سیستم نقش دارند محاسبه سر پویا. به طور کلی ، یک فیلتر بزرگتر مخزن ، صرف نظر از رسانه مورد استفاده ، مقاومت و ریزش سر را افزایش می دهد. هنگام اندازه گیری فیلتر ، یک مورد را انتخاب کنید.
ظرفیت بیان شده از نظر فیلم مربع بالاترین گردش مالی تخمین زده شده سیستم و سرعت جریان را برآورده می کند.

 

فیلترهای DE یا دیاتومه

به طور سنتی پادشاه فیلترهای استخر را در نظر گرفت یک سری از شبکه های پارچه ای پوشیده از دیاتومه زمین ، ماده ای طبیعی ، غیر سمی و سفید پوستی است که از اسکلت های خشک حاصل می شود از دیاتوم ، گیاه کوچک آب است. این ماده است
قادر به کوچکترین ناخالصی ها در بین سه نوع فیلتر. فیلترهای DE از شبکه ها برای حفظ فرم و اثربخشی خود در مخزن فیلتر استفاده می کنند ، در حالی که از تشکیل کیک غلیظ و مرطوب جلوگیری می کنید در معرض آب ، که به طور بالقوه ممکن است
مسدود کردن جریان آب.
دو نوع فیلتر دیاتومه وجود دارد: تاکنون شایع ترین مدل های شبکه های عمودی ، که هستند به گونه ای طراحی شده است که آب در انتهای آن وارد شود مخزن فیلتر ، از طریق مونتاژ شبکه تحت فشار قرار می گیرد و با استفاده از فشار آب ، مواد فیلتر (ماده DE) را فیلتر کرده و از بالای صفحه بیرون رانده می شود.

مدل های چرخش، طولانی منسوخ شده و دیگر ساخته نشده است ، به صورت افقی بنشینید و به چرخش دستی نیاز دارید تا بتوانید شبکه های داخل مخزن را بچرخانید زیرا آب از درون آنها عبور می کند پایان دادن به دیگری هنگامی که ماده DE (مشابه با سازگاری با پودر تالک) تازه است ، فیلتر می تواند ذرات به بزرگی 7 میکرون را جذب کند.

تقریبا سه برابر از دو نوع فیلتر کوچک دیگر کوچکتر است غربال کردن از آب. به عنوان هر رسانه فیلتر ، از جمله DE ، چندین چرخه استفاده را پشت سر می گذارد با این حال ، قابلیت های آن از بین می رود و روند تصفیه آب بطور فزاینده ای ناکارآمد می شود نیاز به تمیز یا جایگزینی فیلتر صافی دارد.
روش های مختلفی برای تمیز کردن فیلتر DE وجود دارد بازگرداندن اثربخشی آن. شایع ترین آن است برگشت به شستشو ، فرایندی که در آن ردیف آب تحت فشار از طریق مخزن فیلتر معکوس می شود و Rushed ، با ذرات و مقداری DE مواد ، داخل یک محفظه جداگانه برای دفع بیشتر فیلترهای DE به ماشین لباسشویی مجهز هستند دریچه ای که این فرآیند را امکان پذیر می کند.

مدل های جدیدتر نیز یک مخزن جداسازی با یک کنسول بوم که شامل ماده Rushed DE است و امکان استفاده از آن را دارد
آب شستشوی آب به Row به فاضلاب یا طوفان ، که ماده کوکی را از انسداد آن باز می دارد سیستم آب شهری ، صاحب استخر را قادر می سازد به درستی از آن دفع کنید - یک مرحله اضافی که افزایش تعداد کدهای شهر نیاز دارد.

شستشوی پشتی ، که برای شن و ماسه نیز انجام می شود فیلترها فقط در بازگرداندن فیلترها تا حدودی مؤثر هستند ظرفیت فیلتر برای تصفیه آب. ممکن است طول بکشد صدها گالن آب استخر که از طریق سیستم به عقب در حال چرخش هستند و به داخل آن می شکنند برای بدست آوردن بیشتر- اما مطمئناً خیابان یا پرتوی مجاور نه همه ذرات زباله از مواد دیاتومه با آن آب ، هر ماده دیاتومه وجود دارد در طی فرایند شستشو باید اخراج شود جایگزین در شبکه ، که تخمین دشوار است.

به همین دلیل ، و همچنین مقررات سختگیرانه تری برای دفع استفاده از دیاتومه در هنگام شستشو و افزایش هزینه آب مورد نیاز رای پر کردن مجدد استخر ، متخصصان این روند را توصیه می کنند فقط در حین تمیز کردن استخرهای فصلی در یک فصل ، ممکن است یک یا دو بار در طی یک دوره شش ماهه با یک پاک کردن کامل و جایگزین کردن رسانه های زیر ، (و شاید فقط قبل از) سنگین استفاده فصلی.

تمیز کردن کامل فیلتر دیاتومه بسیار کارآمد است باید با دقت انجام شود ، اما این تنها حقیقت است راه بازیابی فیلتر به قابلیتهای مطلوب آن و اثربخشی با خاموش بودن سیستم و مخزن تا حد ممکن تخلیه شود ، مخزن را باز کنید و سیستم شبکه را بردارید.

شیلنگ را پایین و تمیز کنید شبکه و داخل مخزن (با استفاده از فقط آب ، به عنوان صابون یا پاک کننده باقیمانده باقی می ماند).
تا حد امکان مواد DE را در a جمع کنید کیف ، که می توانید به راحتی در سطل آشغال معمولی خود پرتاب کنید می توان . سیستم شبکه تمیز و بدون پوشش را به عقب برگردانید داخل مخزن ، مهر و موم های روی درب را بررسی کنید (و در صورت لزوم تعویض کنید) و مخزن را محکم ببندید.
برای بازیابی شبکه ها با مواد دیاتومه، گزینه را روشن کنید پمپ کنید و اجازه دهید آن و بقیه سیستم انجام شود اول ، سپس به آرامی ماده خشک و پودری آن را اضافه کنید در بدنه اصلی بازکن - شاید بسته باشد هر کس دیگری برای تسهیل حداکثر مکش تا زمانی شما به ظرفیت اعلام شده DE برای فیلتر خود رسیده اید. مواظب باشید بیش از حد پودر DE را به یکباره اضافه نکنید تا از احتراق آن جلوگیری شود.
سیستم قبل از رسیدن به فیلتر و پیوست می شود خود را به شبکه. برای دانستن اینکه چه موقع برای شستشوی آب یا تمیز کردن فیلتر DE ، به دنبال علائم مختلفی مانند استخر ابری یا کثیف باشید آبی که با افزودنی های شیمیایی معمول و تعادل آب قابل تصحیح نیست و از نزدیک نگه می دارد فشار سنج و / یا کنتور متصل به مخزن فیلتر؛ برخی از مخازن فیلتر دارای دوقلوهای یک قلو هستند نظارت بر ورود آب (خط تأثیرگذار) ، دیگری برای خروج آب (خط پساب) - برای ارائه یک اندازه گیری حتی بیشتر از تشخیص.
فشار ، از نظر پوند در هر ، بیان شده است اینچ مربع (psi) در یک یا هر دو سنج نشان داده شده است به عنوان فیلتر دیاتومه، شن و ماسه ، یا کارتریج های خاکی با زباله های دستگیر شده و ذرات باقی مانده افزایش می یابد. افزایش 10 psi از حالت طبیعی مخزن مقدار فشار یا انسداد را نشان می دهد در بالادست یا به احتمال زیاد ، زمان تمیز کردن یا شستشوی مجدد فیلتر.

 

فیلتر شنی

مانند فیلترهای دیاتومه، آنهایی که ماسه دارند برای تمیز کردن استخر یا آبگرم آبگرم که از طریق آن جریان می یابد ، به ماده (یا رسانه ای) که به طور طبیعی اتفاق می افتد، اعتماد کنید مخزن به طور معمول ، فیلتر شنی از ترکیبی استفاده می کند شن و ماسه مخصوص استخر به عنوان آب از طریق رسانه کار می کند ، اندازه گرانول ها که با ماسه ریز شروع می شوند ، قبل از اینکه آب شود ، به یک مخلوط درشت تر از ماسه افزایش می یابد.
در مجموعه تجهیزات بیرون رفته و حرکت می کند. دو نوع فیلتر ماسه وجود دارد. اولین مورد به نام یک فیلتر شنی سریع یا پر سرعت ، که در آن آب قرار دارد لوله کشی استخر یا آبگرم تحت فشار قرار می گیرد سیستم و توسط فیلتر خود را از طریق رسانه به تصفیه را بهینه کنید. اندازه و نوع مخزن متفاوت است.
یک بار از فلز مقاوم در برابر خوردگی ساخته شده است (مانند از جنس استنلس استیل) مدلهای جدیدتری ساخته شده اند فایبرگلاس یا پلاستیک ، آنها را سبک و در برخی موارد ، در مجموعه تجهیزات کوچکتر و کمتر مزاحم هستند.
برخلاف فیلترهای DE ، آب موجود در فیلتر ماسه وارد می شود از بالا و در حدود 18 "تا 24" کشیده می شود با بلند کردن دستگاه ، شبکه رسانه DE را از مخزن جدا کنید دستگیره از رسانه های خوب و 4 "یا بیشتر از این به طور فزاینده شن های لبه دار و در انتهای قسمت منیفولد مخزن سپس از طریق یک مرکز به بیرون رانده می شود لوله (جدا شده از شن و ماسه) ، و
اخراج - تمیز دوباره به سیستم و در نهایت استخر یا آبگرم. یک لوله و شیر در پایین به شما امکان می دهد سیستم تمیز کردن و کارهای شستشو را از سیستم تخلیه کنید.
یک فیلتر شنی سریع با بهره وری در اوج کار می کند قادر به ضبط ذرات در حدود 42 است میکرون؛ اگرچه این بسیار بزرگتر از آنچه دیاتومه است فیلتر می تواند صاف شود، فیلترهای شنی نسبت به واحدهای DE نسبت به واحدهای DE آسانتر و مؤثرتر از آن برای ترمیم استفاده می شوند تصفیه بهینه گرچه مانند فیلتر DE طول می کشد صدها گالن آب برای شستشوی فیلتر شنی ، کمتر قانون ممنوع است.
مقدار کمی ماسه و شن که می تواند فرار کند در طی فرایند طوفان تخلیه شود. (یاد آوردن، گرچه ، این شستشو باعث کاهش حجم آب استخر می شود ، بنابراین شما را مجبور به دوباره پر کردن آن می کنید خط میانی دهانه کفگیر برای نگه داشتن سیستم
به نرمی دویدن.
علاوه بر این ، خود رسانه ماسه ای راحت تر است جایگزین و کمتر از مواد DE؛ پس از تمیز کردن کامل هر دو یا سه مورد
سال ها ، مخلوط جدیدی از شن و ماسه در سطح استخر است مستقیما درون مخزن ریخته می شود ، بنابراین مناطق خشن رسانه هایی که تمیز می کنند آب را بگیرید و زباله های موجود در آن را بگیرید.
اگرچه این رسانه با درجه ویژه طراحی شده است تا حداقل چند سال (شاید چند سال) ادامه داشته باشد نیاز به جایگزینی کامل دارد در صورت لزوم سالانه بازرسی و تمیز می شود (مانند وقتی که فشار سنج بیش از 10 psi نرمال را بخواند) ، با سدیم بیوسولفات یا یک محلول تمیز کردن قابل مقایسه به مخلوط اضافه شده و در طول حالت عادی مجاز به فیلتر کردن از طریق رسانه ها است چرخه چرخش علاوه بر این ، متخصصان استخر و آبگرم توصیه می کنند 6 اینچ برتر را جایگزین کنید سال لایه ماسه ای همه ساله نوع دوم فیلتر ماسه ای فیلتر آزاد ، ماسه و ماسه سنگ نامیده می شود. به جای جداگانه ، مخزن در زیر زمین ، فیلتر در زیر آب قرار دارد بالاتر از زهکشی اصلی همانطور که آب به داخل آب کشیده می شود سیستم از طریق تخلیه ، از آن عبور می کند
وسایل شن و ماسه و ماسه ، آب تصفیه شده را وارد آن می کند سیستم.

به مراتب کمتر از تصفیه سنتی ، تحت فشار ، از فیلتر جریان آزاد استفاده می شود برای کمک به حفظ استخرها و سایر ویژگی های آب طبیعی در باغچه و نه تفریحی استخرها و استخرها نگهداری معمول از فیلتر ماسه شبیه است برای هر نوع استخر یا فیلتر آبگرم: مراقب باشید فشار سنج (و ردیف متر ، اگر یکی باشد) نصب شده است؛ به زیر مراجعه کنید) ، به صداهای زحمت گوش کنید یا عمل خشن ، تماشای شن و ماسه در استخر یا آب آبگرم ، و بطور دوره ای شستشو و / یا تخلیه چک کنید
خطوط برای هرگونه گرفتگی یا بقایای رسانه فیلتر.

 

فیلترهای کارتریج. سومین و اخیراً توسعه یافته نوع استخر یا فیلتر آبگرم ، واحد کارتریج است. که در سطح مقطع ، یک فیلتر کارتریج شبیه به a است دستگاه DE با چند لایه یا شبکه از مواد پارچه دار. در این حالت ، پارچه پارچه را فیلتر کرده و بگذارید یک شب خیس شود.
به طور معمول مشبک پلی استر کاملاً بافته و پلی استر به عنوان رسانه فیلتر. یک رسانه کارتریج جدید یا اخیراً تمیز شده می تواند ذرات به اندازه 20 میکرون را فیلتر کرده و آن را به وجود آورد سه برابر موثرتر از فیلتر شنی. مخزن فیلتر استوانه ای کارتریج نیز کوتاهتر و نازک تر است از فیلتر DE یا فیلتر شن و ماسه ، اندازه گیری در حدود 4 فوت است. قطر بالا و 18 "قطر. اندازه کوچکتر آن به پایین آمدن کمک می کند سر کل دینامیکی سیستم ، شاید کوچک کردن پمپ موتور یا حداقل اجازه کار آن را داشته باشد
کاراتر.
زیرا نه DE وجود دارد و نه شن و ماسه ای درگیر در فرآیند تصفیه ، فیلترهای کارتریج هستند تمیز تر و سریع تر به تمیز نگه داشتن و بازگرداندن عملکرد تقریباً بهینه. آنها همچنین نیاز به شستشوی عقب ندارند ، که باعث صرفه جویی در مقدار قابل توجهی آب می شود.
در عوض ، برای تمیز کردن فیلتر کارتریج (همانطور که مشخص شد) با خواندن فشار بالاتر از حد معمول) ، شما به سادگی پوشش مخزن را پاپ می کنید ، رسانه فیلتر را حذف می کنید ، و برای پاشش از نازل تحت فشار در شیلنگ باغ استفاده کنید
آوار.

برای جدا کردن رسانه از انگشتان دست خود استفاده کنید شبکه ها برای بدست آوردن آب در اعماق پوسته ها ، به سمت
مرکز کارتریج فیلتر. پس از پاک کردن زباله های بزرگ ، قابل مشاهده ، a را پر کنید سطل زباله به رنگ تیره را با مخلوط خنک تمیز کنید آب ، تری سدیم فسفات و اسید موریاتیک (هر یک در یک فنجان در هر پنج گالن ، به طور جداگانه به آب اضافه کنید) و بگذارید کارتریج فیلتر به مدت یک ساعت خیس شود در یک مکان سایه دار یا خنک برای شل شدن ذرات زباله و روغنها در اعماق پوسته ها قرار دارند.

سپس ، حذف و رسانه فیلتر را کاملاً شل کنید و آن را جایگزین کنید مخزن ، واشرهای درب را بررسی کنید (و اگر شکننده ، ترک خورده یا آسیب دیده است) را جایگزین کنید و درب آن را محکم کنید برای حفظ فشار آب در سیستم مانند کشش موتور و پمپ موتور سبد خرید ، ممکن است ارزش خرید سرمایه گذاری را داشته باشد فیلتر دوم برای مخزن به طوری که می توانید جایگزین کنید یک کثیف با یک رسانه تمیز و سیستم را برگردانید بجای گذراندن 90 دقیقه بطور آنلاین قبل از شروع مجدد سیستم ، فیلتر را تمیز کنید.

منبع:

https://tasisat.ir/1421-فیلتر-استخر-انواع-فیلتر-شنی-بهترین-برندها