این دریچه هایی هستند که امکان پذیر هستند جریان آب برای گردش به عقب از طریق سیستم ،
یا حداقل بخش ها و دستگاه های خاصی در داخل آن ، مانند همانطور که برای شستشوی یک فیلتر شستشو (همچنین به "دریچه های برگشت ماشین" مراجعه کنید.


در زیر) دریچه های جریان معکوس نیز نصب شده اند تا آب گرم شده از طریق سیستم و از طریق اصلی جریان یابد تخلیه و / یا محل های خروجی کف در استخر و یا بخش های پایین دیواره استخر برای گرم کردن یکنواخت تر آب در کل کشتی ، و نه فقط از طریق آن ورودی های عرضه واقع در دو یا سه قسمت برتر پای خط آب.
دریچه های جریان معکوس تا حدودی بحث برانگیز است ، با این حال ، و برخی از کارشناسان استخر ارزش آنها را زیر سوال می برند و آنها را به عنوان یک دستگاه دیگر برای مشکل ساز در نظر بگیرید حفظ یا ایجاد مشکل ، به ویژه اگر آن را به صورت خودکار حرکتی و یا از راه دور کنترل کنید مانند قبلاً ذکر شد ، شستشوی یک فیلتر شنی یا DE از نظر محیطی ، هر دو از یک حساس محیط زیست شده اند چشم انداز زباله و استفاده از آب ، بنابراین سوخت بحث بیشتر در مورد ارزش مکانیسم های جریان معکوس به نفع انواع فیلترهای جایگزین و روش های تمیز کردن استخرهای موجود یا آبگرمهایی که دارای جریان معکوس هستند دریچه ها را می توان خاموش یا حتی جدا کرد یا از سیستم لوله کشی خارج شده و اجازه می دهد جریان سنتی آب از طریق مجموعه حمل و نقل یا ترمز اتومبیل جریان یابد.
پد خاموش کردن جریان برق و آب بسیار مهم است از طریق سیستم هنگام نگهداری ، تمیز کردن ، و قطعاً حذف هر مؤلفه؛ در مورد در مرحله دوم ، به احتمال زیاد برای تعویض دستگاه مجبور خواهید شد با یک بخش از لوله جدید یا شاید نصب کنید
طول کاملاً جدید بین دستگاهها در هر دو طرف محل سوپاپ رسانه های جایگزین (غیر) در حال حاضر در برخی موارد موجود است تامین کنندگان مواد استخر. اندازه دانه ها برای کار در a فیلتر شنی ، اما ماده مؤثرتری است. فیلتر شنی معمولی دارای دو قسمت است.

به شکل تخم مرغ مخزن آب فیلتر نشده استخر وارد می شود مخزن و اسپری از لوله ورودی و در مقابل بالای مخزن از آنجا ، آب باران بر روی آن می بارد محیط فیلتر شنی و به قسمت پایین ترسیم شده است مخزن و از طریق انگشتان شکاف داخل استخر به داخل استخر برگردید پایین مخزن r.دریچه های برگشتی مانند دریچه های جریان معکوس ، اینها در این حالت خاص ، آب در جهت مخالف جریان می یابد ، در این حالت خاص از طریق ماسه یا فیلتر DE برای تسهیل یک روش شستشوی عقب. شیر ، در
در واقع ، جزء لاینفک اینگونه فیلترهاست (بعداً یا در جایی دیگر در مجموعه تجهیزات اضافه نشده است) ،
برخلاف دریچه های جریان معکوس از راه دور.
دو نوع دریچه پشت شستشو وجود دارد. واحدهای Pistondriven دارای یک دسته (معمولا در بالا) هستند از فیلتر) که یک جفت دو پین نورد را کنترل می کند درون فیلتر پین ها برای کارگردانی متوقف می شوند آب در یک جریان طبیعی یا معکوس از طریق جریان آب دستگاه در حالت واشنگتن ، آب توسط پمپ موتور بالادست در سیستم تحت فشار و فشار قرار می گیرد از ورودی پریز آن وارد فیلتر می شود (در حالت عادی موقعیت ، جایی که آب تصفیه شده از خارج می شود دستگاه) ، از طریق فیلتر رسانه رسانه ، و از ورودی خارج شوید باز کردن در یک مخزن زباله یا لوله کشی جداگانه خطی که جهت تخلیه طوفان یا هدایت و حمل شده است به دور از استخر یا آبگرم ، بطور معمول طول بکشید.
شیلنگ باغ که به خط زباله وصل شده است شستشوی پشت نوع دوم شیر برگشتی ، دوار است دستگاه از فیلترهای عمودی DE که به طور عمودی استفاده می کنند ، شیرهای دوار برگشتی از مکانیزم توپ واشر استفاده می کنند (مشابه آنچه برای شیرهای چند پورت استفاده می شود) برای تغییر مسیر بسته به حالت ، جریان آب از طریق فیلتر ، عادی یا معکوس. این نوع شیر برگشتی است.
در پایین مخزن فیلتر نصب شده و توسط یک دسته کنترل می شود. با این حال ، مدل های جدیدتر ممکن است باشد
موجود در نسخه های خودکار یا کنترل از راه دور برای راحتی بیشتر. مثل شیر پیستون ، زباله مواد رسانه ای آب و فیلتر (شن و ماسه یا DE) است به یک خط یا ظروف زباله هدایت شود و موارد دیگر اخیراً ، برای دفع جدا شده است.
علاوه بر این ، برخی از فیلترهای ماسه ای مجهز هستند دریچه های برگشتی چند منظوره ، که امکان "شستشو" را می دهند
چرخه آب تمیز از طریق فیلتر برگشتی رسانه برای شستشوی دهانه ها و دریچه های انتگرال در داخل قبل از درگیر شدن از حالت فیلتراسیون معمولی ، فیلتر را فیلتر کنید و جریان آب آیا ماسه یا فیلتر DE شما دارای پیستونی است یا شیر برگشتی دوار ، مهم است که بدانید این شیرها فقط می توانند درگیر شوند (یا خاموش شوند) وقتی پمپ موتور کار نمی کند ، مانند
بین چرخه برنامه ریزی شده چرخش و فیلتراسیون.

به عبارت دیگر ، اگر پمپ در حال کار باشد ، شما نمی توانید چرخانید دسته شیر برگشتی برای شروع جریان متفاوت
از طریق دستگاه برای حفظ شیر برگشتی ، مطمئن شوید که 0- حلقه ها یا مهر و موم هایی را که شیر را از هوا و آب حلقه می کند نشت نرم و بدون ترک و علائم دیگر است بپوشید و به محض نمایش چنین چیزی ، آنها را جایگزین کنید
علائم (قطره کوچک یا نشتی از خط شستشوی پشتی) است شاخص خوب علاوه بر بازرسی بصری).

غفلت دریچه عقب شستشو می تواند با گذشت زمان اجازه دهد آب برای بیرون ریختن از فیلتر و برگشت به داخل جریان آب
استخر ، در نتیجه عدم تعادل کیفیت آب و حتی ممکن است بر توانایی ماندن پمپ تأثیر بگذارد به درستی ترجیح داده شده ، و به این ترتیب خشک ، گرم و بیش از حد را اجرا کنید آسیب می بینند شیرهای هیدرواستاتیک. این ساختار در داخل زمین استخر یا آبگرم می تواند میزان قابل توجهی از استرس را دریافت کند از ایجاد رطوبت در قسمت پشتی پشت دیوارها و کف کشتی دریچه هیدرواستاتیک (همچنین به عنوان خط اکولایزر نامیده می شود ، بخشی از استخر یا آبگرمکن یا مونتاژ اصلی تخلیه (در زیر مراجعه کنید) ، به تسکین کمک می کند این فشار برای حفظ تمامیت ساختار است نشت و ترک های پر هزینه در بتن ،
فایبرگلاس یا بوش.
در اصل ، شیر هیدرواستاتیک یک شیر چک است اجازه می دهد مقدار کمی آب که معمولاً کم است ممکن است در امتداد دیوارهای استخر درون زمین جمع شود آبگرم است که از پایین به داخل کفگیر جریان می یابد اما بلوک می کند آب استخر یا آبگرم از جریان برگشت به داخل و در قسمت پشتی آبهای زیرزمینی از طریق A ترسیم می شود.
طول لوله سوراخ دار ، لوله پی وی سی که در امتداد طول قرار دارد دیواره استخر در زیر هر کفگیر به یک شناور که بلوک می کند
ذرات آوار بزرگ (عمدتا خاک) اما این امکان را فراهم می کند آب برای ورود به داخل آب و هوا از طریق رودخانه جریان یابد
مجموعه تجهیزات فشار سنج و دریچه های آزاد سازی هوا.

فشار سنجها برای نگهداری مناسب از فیلتر ضروری و جدایی ناپذیر هستند و نشانگر انسداد بالادست است یا پایین یا ، معمولا ، نیاز به شستشوی پشتی دارید یا فیلتر را تمیز کنید تا اثر آن بازگردد. ولی به همین دلایل ، چنین دستگاه هایی مفید هستند ،
در هنگام اتصال به سایر اجزای موجود در تجهیزات زیرا آنها به شما این امکان را می دهند تا با سهولت بیشتر موانع ، نشت یا سایر مشکلات موجود در سیستم را با دقت گوشزد کرده و از آن جدا کنید.